perjantai 19. joulukuuta 2014

Jubileumskonsert

Hej!

Eilinen koitti vihdoin. Ja samalla siis Folkungaskolanin 100-vuotisjuhlakonsertti, meidän joulukonsertti!


Tätä konserttia varten ollaan harjoteltu vaikka kuinka kauan. Tää vika viikko oli konsertin takia meille estet-linjalaisille ihan sirpaileinen: maanantaina ja keskiviikkona lähes pelkkää konserttitreeniä ja koko torstaipäivä valmistautumista illan konserttia varten! Esiinnyttiin Konsert & Kongress -nimisessä paikassa - salissa, johon mahtuu yli 600 ihmistä. Ihan täynnä sali ei ollut, mutta kyllä varmasti päästiin lähelle 500 katsojaa. ;-)


Sain siis viime perjantaina tietää, että sain soolon eräästä gospelkappaleesta. Oli aika jännää laulaa soolo noin valtavassa salissa kuoron säestämänä, mutta ihan hyvin se meni! :-D



Koko konsertti oli oikeastaan todella onnistunut ja oli tosi kiva vetää noin ison porukan voimalla. Mukana oli siis musiikkilukion lisäksi myös 8- ja 9-luokkalaisia musa- ja tanssilinjoilta, 5-luokkalaisia, opettajia, vierailijoita...


Teemaväreinä oli musta ja punainen. :-) Kuvassa Linn, Hilda, minä, Amanda ja Jasmin.


Kuvassa Amanda, Hilda, Amanda, Natalie, minä, Jasmin, Joy, Ellen, Ingrid ja Emma. Siis kaikki muut mun luokan tytöt paitsi Elsa, Frida, Julia ja Emelie joka valitettavasti oli kipeenä. :-(

IMG_3351

Tänään käytiin vielä koululla katsomassa julavslutning eli koulun "lopetus" tältä vuodelta. Eipä siinä mitään ihmeellistä: joku ukkeli pälätti koulun historiasta, oppilaskunta (joka muuten Folkungassa on vielä paljon, paljon aktiivisempi kuin esimerkiksi Kalliossa) kertoi vielä muutaman asian, runokilpailun voittaja julistettiin, rehtorit höpisivät koulun hengestä, laulettiin yhteislaulu yms. Suomessahan tota sanotaan joulujuhlaksi, mutta täällä sana julfest tarkoittaa pikkujouluja. :-D Sen jälkeen oli vielä mentortid oman luokan kanssa. Syötiin 100-vuotiskakkua, puhuttiin kuluneesta ja tulevasta lukukaudesta sekä tulevaisuudesta lukion jälkeen. Meidän luokka on todella tiivis ja monille tuntuu tosi vaikealta ajatellakin että saa viettää enää puoli vuotta tällä porukalla. Menin sitte vielä itkettämään puolta luokkaa (minä tietysti ensimmäisenä) alkaessani tunteilemaan mun vaihtovuodesta ja kuinka kiitollinen mä oon niille kaikesta.


Nyt mun viimeinen stressikimpale tältä lukukaudelta on ohi. Mun on vieläkin vaikea uskoa, että oon todella ollu täällä jo näin kauan, aika kulkee kuin siivillä! Odotettavissa mahtava kevätlukukausi parhaassa koulussa, parhaan linjan ja parhaan luokan kanssa. Ihanan rentouttavaa joululomaa kaikille!

Ei kommentteja: