sunnuntai 4. tammikuuta 2015

Nyår

Hej och gott nytt år 2015!

Nyt se 2014 on sitten takana. Voin rehellisesti sanoa, että se on ollut mun elämäni paras vuosi tähän mennessä, oon kokenut ja oppinut niin paljon. Parhaina juttuina mainittakoon Wanhat, Fame, kesä ja tietysti tää mieletön vaihtovuosi! Tässä koko vuoden kollaasi mun instagramista.


Uutta vuotta vietin kavereiden kanssa! En ihan saanut oikeeta fiilistä, koska tää oli eka kerta kun vietin uudenvuodenaattoa "bilettäen" sen sijaan että olisin perheen kanssa, paukuttelisin raketteja ja polttaisin tähtisädetikkuja niin kuin tavallisesti. Nähtiin jonkin verran ilotulituksia, mutta ei ehtitty ulos vuoden vaihtuessa ja Linköping on kuitenkin sen verran pienempi kaupunki, ettei rakettien määrä vedä vertoja Helsingin paukkeelle. Koti-ikävä oli siis uudenvuoden aikaan pahempi kuin jouluna.


Ensin mentiin muutamien tytsyjen kanssa Ödeshög-nimiselle pikkupaikkakunnalle, jossa yks mun luokkalainen asuu. Syötiin herkullinen kolmen ruokalajin uudenvuodenateria ja pidettiin hauskaa!


Kymmenen maissa palattiin Linköpingiin, jossa yhdellä toisella mun luokkalaisella siis oli juhlat, jossa oli paljon estet-linjalaisia. Oli kiva nähdä kavereita ekaa kertaa joululomalla, olikin ehtinyt jo tulla ikävä!


Kävin välipäivien aikana keskustan alennusmyynneissä ja päädyin jostain kumman syystä ostamaan kaikkea ihanaa mun käsille; käsivoidetta, kynsilakkoja ja rannekellon. Oon jo jonkin aikaa haaveillut kellosta, joten oli ihan pakko ostaa kun kerran satuin näkemään sen oikean. ;-) Lisäksi löysin maailman mukavimmat verkkarihousut joita oon käyttänyt melkein joka päivä lomalla löhöillessä...:-D


Joo, on siis tullut löhöiltyä. Oon kirjaimellisesti vaan nukkunut, syönyt ja maannut sängyllä suurimman osan ajasta. :-D Aloin nyt myös lukemaan kirjaa ruotsin romaanianalyysia varten. Kirja on siis iki-ihana Jane Eyre, luin sen jo suomeksi viime vuonna ja kirjoitin siitä äikän esseen. Oon siis ollut kirjan maailmassa kertaalleen eikä sinne palaaminen ole vaikeaa toisella kielelläkään. Kun tietää mitä tulee tapahtumaan on lukeminen sutjakkaa - vanhahtavasta ruotsista huolimatta.


Okei, oon mä muutakin tehnyt kuin löhöillyt. Nimittäin käynyt ulkona ihanilla kävelyillä - ja eilen jopa juoksin! Auringonpaiste on tosi piristävää, samoin pieni pakkanen.


Nyt on tosiaan aika uuden vuoden - vuoden, jonka aikana pääsen jälleen esiintymään musikaalissa, tanssimaan tanssiaiset, valmistumaan Ruotsin lukiosta, sekä näkemään mun rakkaat Suomessa. Se tarkoittaa toisaalta tän ihanan vaihtovuoden loppua, ja se tuntuu jo nyt haikealta. Pitää kuitenkin muistaa tämä lainaus:


Don't cry because it's over, smile because it happened.

2 kommenttia:

Iida kirjoitti...

Ihanaa uutta vuotta sinulle!

Petra kirjoitti...

Kiitos samoin Iida! :-)