tiistai 6. tammikuuta 2015

Vintersolen

Hejsan!

Käytiin kävelyllä ihanassa auringonpaisteessa eräänä lomapäivänä. Täällä siis satoi lunta joulun jälkeen ja se pysyi maassa uudenvuoden yli. Auringon ja lumen kaunis yhdistelmä on aivan lyömätön! Toivottavasti nautitte näistä kuvista yhtä paljon kuin minä niitä ottaessani. :-) Toinen satsi on nimittäin tulossa...

IMG_2639 IMG_2643 

Tuleville vaihtareille vuoden sanotaan menevän suunnilleen näin:

  • Eka kuukausi on täynnä niin paljon kaikkea uutta ja erilaista, että silloin on vain väsynyt, häkeltynyt ja innoissaan.
  • Loppusyksy on usein vähän tylsä, kun kaikkeen on jo tottunut. Perheenvaihdot, hankaluus löytää kavereita, pimeys yms. aiheuttavat usein sen, että syksy on aika vaikeaa aikaa.
  • Joulu on pohjanoteeraus, monilla on tosi kova ikävä omaa perhettä ja omia perinteitä.
  • Kevätlukukausi on vuoden parasta aikaa, kaikki vain paranee loppua kohden koko ajan! Kielitaito ja kulttuurintuntemus alkaa olla hyvällä mallilla, perhetilanne on yleensä vakaa ja kavereitakin on löytynyt.

IMG_2659 IMG_2704

Vaikeita aikoja tulee tietysti kaikille, mut mun on pakko myöntää et ei mulla mitään ylitsepääsemättömän vaikeita hetkiä täällä oo ollut. Ikävä kulkee aalloissa, epäsäännöllisissä aalloissa joihin vaikuttaa kaikki tapahtumat ympärillä. Se siis iskee aina välillä, mutta tiedän että se menee nopeasti ohi. Ikävä ei nimittäin ole jatkuvaa. Suurin ikävä on hyvästellessä, kun kaikki se aika erossa on vielä edessä. Se tuntuu mahdottomalta selvittää. Nyt aikaa on jo kulunut sen verran, että voin lohduttautua sillä, kuinka vähän aikaa enää on jäljellä Suomeen paluuseen. Mutta useammin jäljellä olevien päivien määrä pelottaa kuin helpottaa mua, koska niiden päivien jälkeen tää vuosi on ohi.

IMG_2719 IMG_2641

On myönnettävä, että syksy oli aavistuksen vaikea. Ikävä, perhetilanteen epävarmuus, pimeys ja kieli olivat syypäinä siihen. Mutta ne asiat eivät paina enää mitään, niistä huolimatta tämä on ollut paras syksy ikinä. Olen maininnut jo sata kertaa kuinka paljon uutta olen oppinut ja kuinka ihania ihmisiä olen tavannut, mutta niitä en vaan voi toitottaa tarpeekseni. Olen niin kiitollinen kaikesta enkä vaihtaisi näitä 147 päivää pois mistään hinnasta. Tekisin saman uudestaan koska tahansa ja en ole vielä edes puolessavälissä, sillä "paremmalla puolella". Syksy on ollut uskomaton ja jos keväästä on kerran tulossa vielä mahtavampi niin... Ja se siitä tuleekin. Mulla on ihana, pysyvä perhe, paljon mahtavia kavereita, sujuva kieli ja lisää valoa juhannukseen asti. Luvassa on niin paljon kivoja juttuja: suurimpina Grease, bal ja studenten, en malta odottaa!

IMG_2725

Kivaa vikaa lomapäivää kaikille! Toivottavasti teidänkin loma on ollut rentouttava, että nyt jaksaa taas palata kouluun hyvillä mielin, levänneenä ja energiaa täynnä. :-) Mä oon erittäin valmis aloittamaan tän kevään. Tulkoon siitä yks parhaista!

Ei kommentteja: