perjantai 27. kesäkuuta 2014

47 dagar kvar: min resväska

Hej igen!

Mun Belizialta tilaamani Samsoniten S'Cure Spinner -matkalaukku saapui vähän aikaa sitten!

IMG_1406

Meillä ei ollut kotona yhtään ylimääräistä matkalaukkua, joten mulle piti ostaa uusi, oma matkalaukku vaihtovuotta varten. YFU:n kautta olisi saanut tilattua halvalla laadukkaan matkalaukun, mutta se olisi ollut liian suuri Finnairin (jep, sain selville lentoyhtiöni!) määrittämiin mittoihin. Metsästin sopivia laukkuja sitten netistä ja löysin täydellisen - vieläpä alennuksessa!

IMG_1412

Tää Samsoniten kova matkalaukku on juuri oikean kokoinen (suurin mahdollinen), kevyt (4,6 kg), tilava (102 l = mun 10-vuotias pikkuveli mahtuis mukaan :-D), turvallinen (TSA-lukko) sekä laadukas ja kestävä. Kaiken lisäksi se on myös tosi nätti ja ihanan värinen! :-) Siinä on neljä pyörää, joten sitä on helppo kuljettaa paikasta toiseen myös pystyasennossa.

IMG_1414

Tää laukku menee siis lentokoneen ruumaan. Käsimatkatavaraksi otan pienemmän matkalaukun ja varmaan Kånkenin selkään. :-)

Matkalaukun hankkiminen todella toi konkretiaa tähän koko juttuun. Ajatella, että mun pitää saada pakattua kaikki mun vaatteet, kengät ja tavarat tohon laukkuun... Tuskin onnistuu. Onneksi Ruotsiin saa myös helposti ja halvalla lähetettyä isompiakin postipaketteja. Esim. talvitakkia en ehkä pakkaa mukaan, vaan pyydän vanhempia lähettämään postissa kun tarve iskee. :-D

Joka tapauksessa, pitää myydä sikana kamaa kirppiksellä ennen lähtöä, ettei kaikki turha jää vuodeksi kodin nurkkiin lojumaan. Oon jo karsinut aika paljon vaatteita, mutta vielä pitäs raaskia luopua jostain. Myymään meen varmaan heinäkuun aikana johonkin Helsingin lukuisista kirppiksistä! Ilmoittelen sitten tänne, tervetuloa ostamaan halvalla :-)

Ei kommentteja: