lauantai 6. kesäkuuta 2015

Liseberg

Hej på er!

Torstaina, 4. kesäkuuta, olin aika hermostunut. Olin aiemmin saanut kaappiini kolme lappua, jotka oli allekirjoittanut ES3A. Niissä luki mm.
"4. kesäkuuta menemme seikkailulle. Älä varaa mitään muuta sille päivälle!"
"Tarvitset mukaan säänmukaiset vaatteet, vaihtovaatteet, rahaa ja hyvän mielen!"
"Odota asemalla 4.6. klo 6.30."

Untitled

Edellisenä iltana sain kuitenkin tietää että aika on muutettu yhdeksäksi, joten sain nukkua vähän pidempään. Asemalla mut sitten kidnapattiin agenttimusiikin säestämänä, silmät peitettiin ja mut ohjattiin autoon jossa kukaan ei sanonut sanaakaan. Tiesin kyllä, ketkä mut kidnappas mut se oli silti jännää ja tosi hauskaa! Niin ihanan spontaania! Vartin ajomatkan jälkeen sain siteen pois silmiltä ja alettiin jutella, mutten tiennyt vieläkään minne olimme matkalla. Haimme yhden tytön lisää mukaan autoon ja jatkoimme matkaa edelleen, joten olin aika hämmentynyt. Pysähdyimme fikalle kauniin Vättern-järven rannalle. Sitten kuitenkin tajusin, että motari, jota ajoimme, vei Göteborgiin. Siellä sijaitsee pohjoismaiden suurin huvipuisto Liseberg joten arvelin että olemme matkalla sinne!


Mun kaverit oli siis pitänyt multa salassa yli kuukauden, että mennään tona päivänä Lisebergiin, jonne olen halunnut tosi kovasti matkustaa tänä kesänä! Oon monta kertaa kysynyt luokaltani, millon kaikille sopis että mennään yhdessä, mutta ne aina vältteli vastaamista. ;-) Mun kaverit oli hoitanu meille sisäänpääsyn, rannekkeet ja quick-passit netistä etukäteen joten saatiin ne halvemmalla ja jonottamatta!

Untitled

Perillä odotti 10 muuta meidän luokkalaista valmiina pitämään hauskaa koko päivän! Oltiin perillä klo 13 kun huvipuisto aukesi ja olimme siellä sulkemisaikaan asti. Kymmenen tunnin hauskanpidon jälkeen klo 23 oli siis aika ajaa takaisin kotiin. Autossa tuli istuttua lähes kahdeksan tuntia tuon päivän aikana mutta se oli sen arvoista!

Untitled
Ellen ja Ingrid
Sää oli mitä upein koko päivän, taivaalla ei ollut pilvenhattaraakaan! Ilma ei tosin ollut kovin lämmin mutta aurinko oli ihana ja oli kiva ettei ollut liian kuumakaan. Porukkaa siellä ei ollut ihan hirveesti, suurin osa ihmisistä kun on vielä töissä ja koulussa. Ei siis tarvinnut jonottaa tuntikausia joten saatiin päivästä kaikki irti!

Untitled
Amanda, Julia, Pontus
Mä oon valitettavasti edelleen flunssassa, joten vedin aimo annoksen lääkkeitä pitkin päivää. :-D Mutta särkylääkkeiden ja nenäsuihkeen voimalla selvisin mainiosti! Ääni tosin lähti puolen päivän jälkeen vaikken kiljunut yhdessäkään laitteessa, ja sille ei mitään mahda.

Takana Linn, Pontus, Hilda ja David, edessä Emelie ja Albin
Olen itse ollut kaksi vuotta töissä Linnanmäellä Helsingissä, joten Lisebergiä kierrellessä tuli vertailtua niitä kahta aika paljon. Myös Gröna Lund, joka sijaitsee Tukholmassa, sekä Särkänniemi, oli mun vertailunelikossa mukana, niissäkin kun on tullut käytyä. Ylipäätään Liseberg on tosi kaunis ja tyylipuhdas huvipuisto. Alue on sopivan suuri ja puistoa jaksaa kävellä ympäri koko päivän. Ravintolat olivat mukavan halpoja esim. Lintsiin verrattuna, mutta toisaalta Linnanmäki kerää varoja lastensuojeluun ja sitä eivät muut huvipuistot tee. Lisebergissä on paljon enemmän "hurjia laitteita" kuin missään muussa näistä huvipuistoista ja siksi sopi meidän poppoolle tosi hyvin. Kierrettiin nimittäin vain niitä ympäri koko päivän. :-D Lintsi on ehkä parempi lapsiperheille, sillä pienten lasten ilmaislaitteita ja keskihurjia laitteita vähän isommille löytyy paljon enemmän.


Koska oltiin Lisebergissä koko päivä, ei ehditty nähdä itse Göteborgia muualta kuin yläilmoista. Näköala oli kyllä upea tosi monesta laitteesta ja koska huvipuisto sijaitsee keskellä kaupunkia, siitä sai aika hyvän kuvan! Göteborg vaikutti tosi ihanalta paikalta ja ois mahtavaa päästä käymään siellä uudestaan että pääsis näkemään itse kaupunginkin kunnolla.

Untitled

Mikä päivä! En voi muuta sanoa. Mun luokka on ihan paras ja mun ystävät on niin ihania kun ne jaksoi järjestää tällaisen yllätyksen mulle. Pitää alkaa itsekin suunnitella yllätyksiä omille kavereille, ne on niin piristäviä ja hauskoja!

Spontaania kesää kaikille lukijoille! Ja wau, vähän aikaa sitten ylittyi 50 000 katselukerran raja. Kiitos!

Ei kommentteja: