maanantai 15. kesäkuuta 2015

Studentveckan 2/2

Hej!

Viime viikon tiistaina käytiin aamupäivällä kahvilla mun lauluopen ja muiden hänen kolmannen vuosikurssin lauluoppilaidensa kanssa. Oli hauskaa jutella elämästä ihan tavallisesti oman opettajan kanssa, sillä opettaja-oppilassuhde oli jo tavallaan ohi! Kahvittelun jälkeen ostettiin Albinin kanssa smoothiet ja mentiin istumaan Trädgårdsföreningeniin ihanan kesäpäivän kunniaksi. Iltapäivällä matkustettiin kamarikuoron kanssa bussilla viereiseen kaupunkiin, Norrköpingiin, jossa vierailtiin heidän musiikkilukionsa konsertissa. Laulettiin neljä kappaletta ja vaikka mun ääni ei kestänytkään kovin hyvin niin oli silti hauskaa olla mukana! Norrköping on tosi kaunis kaupunki ja ratikat sai mut tuntemaan oloni tosi kotoisaksi. :-) Konsertti oli lisäksi todella inspiroiva; monet esiintyjistä oli todella lahjakkaita!

IMG_2090
Nathalie, Linn sekä ykköset Gabriel ja Erik
IMG_2098
Nathalie
Keskiviikkona oli Kampen om trappan eli kilpailtiin siitä, missä järjestyksessä juostaan ulos koulusta valmistujaispäivänä. Ensin meillä oli femkampen eli viisiottelu luokkien kesken, jossa siis oli viisi pientä hauskaa tehtävää muutamalle osallistujalle jotka valittiin luokan keskuudesta. Mä olin mukana sylkemässä karkkimatoa niin pitkälle kuin pystyin. :-D Seuraavaksi oli draget eli pisstekisa, samankaltainen kuin REO-leirillä vähän päälle kuukausi sitten! Saatiin siis pitkä lista asioita, joista sai pisteitä ja tarkoitus oli tunnissa kerätä kokoon niin paljon kuin mahdollista. Se oli tosi stressaavaa mutta hauskaa ja saatiin kokoon yllättävän paljon listalta! Ei valitettavasti koskaan saatu tietää kunnollisia tuloksia näistä kahdesta ensimmäisestä kisasta. Viimeisenä oli vuorossa lådbilsrace eli mäkiautokisa. Pari viikkoa sitten oltiin tosiaan Felixin luona maalaamassa lakanoita rekkaa varten sekä rakentamassa meidän luokan mäkiautoa. Saatiin käyttää osia meidän luokan kolmosten (-94 vuosikurssi) autosta ja päädyttiinkin vaan uudistamaan ulkopuoli sillä auto oli niin hyvä. :-D Kaks ensimmäistä kisaa määritti järjestyksen tähän kisaan ja me oltiin neljännellä sijalla kahdeksasta, siis paremmalla puolella! Kisassa on siis yksi kuski ja kaksi jotka sitä autoa työntää, ja Julia, Kevin ja Rogers onnistui ajamaan ohi yhdestä autosta - tultiin siis kolmantena maaliin! Se tarkoitti, että juostaan kolmantena ulos koulusta perjantai-aamupäivällä. Tosi hyvä sijoitus meidän luokalta! Illalla hengattiin muiden estetien kanssa Vallassa viimeistä kertaa. :-)

IMG_2110
Kokeilin istua meidän rumassa autossa, mutta mun jalat oli liian pitkät joten en mahtunut kunnolla...:-D
IMG_2120
Julia oli mahtavin kuski!
Torstaina oli avslutningslunch ruokalassa koko hienosti pukeutuneen vuosikurssin kanssa. Ruoka tarjoiltiin poikkeuksellisesti pöytiin, oli todella hyvää ja saatiin jopa jälkkäriä! Yksi rehtoreistamme (meillä oli niitä täällä kolme kappaletta) piti puheen ja joitain stipendejä jaettiin. Sen jälkeen muu mun luokka lähti koristelemaan meidän rekkaa mutta mä suuntasin juna-asemalle. Oli aika nähdä äiti ja pikkuveli ensimmäistä kertaa yli 300 päivään. Ja kuinka ollakaan, mun paras kaveri Vera yllätti mut toden teolla ja tuli heidän matkassaan! Maailman paras yllätys!!!

IMG_2155
Ylpeät yllättäjät
Halailtuamme ja itkettyämme käveltiin mun perheen hotellille viemään kamat ja sieltä suunnattiin mun luokkalaisista koostuvan bändin viimeiselle keikalle Lambohoviin. Hostäiti tuli hakemaan meidät ja kotona sitten syötiin yhdessä illallista ja höpötettiin vaikka kuinka pitkään. Vera nukkui mun isäntäperheen luona mun kanssa, voitteko tajuta miten ihanaa on nukkua toisen vieressä kymmenen kuukauden jälkeen..! Sanoinkuvaamaton onnentunne valtas mut ku olin saanu mun rakkaat taas lähelleni! Kaikki se ikävöiminen ja hermostuneisuus ennen tapaamista oli todella sen arvosta.

Ei kommentteja: