torstai 18. kesäkuuta 2015

Studenten

Tjena!

Valmistujaiset. Sitä päivää oli tosiaankin odotettu. Ja niin se tuli, niin se meni. Perjantai 12. kesäkuuta oli ehdottomasti yks mun elämäni hauskimmista päivistä.

Untitled
Albin
Päivä alkoi luokan valokuvauksella Trädgårdsföreningenissä ja jatkui shampanja-aamupalalla. Meidän valokuvaus oli ensimmäisenä, klo 6.30 joten aika tiukille kävi että kaikki ehti mukaan, meidän luokka kun on kuuluisa myöhästelijöistään. :-D Vain yksi jäi puuttumaan!

Untitled
Julia, Nathalie, Joy, Amanda
Untitled
Melkein kaikki luokan tytöt! Ingrid, Emma, Ellen, Joy, Amanda, Emelie, minä, Linn, Amanda, Julia, Frida, Nathalie, Hilda, Elsa, Jasmin
Kahdeksan maissa käppäiltiin koululle, jossa saatiin toinen aamupala. :-D

Untitled

Sitten vietettiin aikaa koulussa monta tuntia. Kierrettiin ympäri äänekkäästi, osalla oli torvia ja muita melukapineita, osa huusi kurkut käheiksi. "Var är mössorna!?" kuului aina kun tavattiin kakkosia ja ykkösiä käytävillä. Kokoonnuttiin luokassa mentoreiden kanssa, saatiin todistukset ja meidän ykköset tuli käymään ja piti pienen puheen. Sitten kokoonnuttiin salissa koko koulu, laulettiin Studentsången, kuunneltiin rehtorin puhe, sitten tapahtui stipendienjakoa ja oppilaskunnan kiittämistä yms.

Sitten valmistauduttiin koulusta ulos juoksemiseen. Luokat asettautui järjestykseen ja me oltiin tosiaan kolmantena kuten mäkiautokisa aiemmin määritti. Juostiin ulos meidän linjan perinteiseen biisiin ja iloittiin!

Untitled

Ruotsissa on tosiaan perinteenä että perheellä on mukana kyltti, jossa on lapsuudenkuva juuri valmistuneesta ylioppilaasta että löytää helposti oman perheen väkijoukosta. Mä olin pyytänyt että äiti hoitais mun kyltin, ne kun kerran tuli tänne mun lakkiaisia katsomaan. :-) Etsin mun perheen ja sain kaulan ympärille kasan kukkia sekä pehmolelun!

Untitled

Perheitä moikattuamme oli aika ajella kaupungin ympäri rekalla! Se oli ihan älyttömän hauskaa, meillä oli hyvä äänentoisto ja soittolista, hyvä fiilis ja mikä ihaninta: täydellinen sää koko päivän! Oli ihanan lämmin ja aurinkoinen sää, ei oltais voitu toivoa parempaa!

Untitled

Rekka-ajelun jälkeen kaikki suuntasivat joko omiin tai kavereidensa ylioppilasjuhliin. Mun perhe oli järjestänyt suloiset juhlat hostperheen ja mun Suomesta tulleiden rakkaiden lisäksi tietysti Tukholmasta vierailevalle Tildalle sekä hostisän vanhemmille. Syötiin herkullista ruokaa, sain nukkua päikkärit ja sitten oli vielä kakkukahvit. Täydellistä!

Illalla suuntasimme luokan kanssa yhteiselle illalliselle. Hyvää seuraa, hyvää ruokaa ja juomaa ja monta itkettävää puhetta. Sieltä suunnattiin kaikkien suurten lukioiden yhteisiin juhliin jossa pidettiin hauskaa pitkälle yöhön.

Täydellinen päivä.

Ei kommentteja: